Welcome to take part of music that is expressed by the Swedish tenor Mats Carlsson

Veckobrev 38

En Faustsymfoni på Konserthuset den 15:e samt 17 september tillsammans med Sakari Oramo och Kungliga Filharmonikerna blev verkligen en höjdpunkt för mig! Underbar musik och mycket publik!

I söndags var jag i Karlshamn tillsammans med Johan Ullén och Björn Ranelid för ett Jussiprogram. Det var premiär för Björn och mig tillsammans och det fungerade utmärkt. Björns målande berättelser varvades med solosånger samt 2 utmärkt utförda solostycken av Johan Ullén! Mycket folk hade hittat till konserten. Glädjande!

När jag landat i Stockholm igen blev jag blixtinkallad till Confidencen för en välgörenhetskonsert till Childhood Foundation. Jag framförde Recondita armonia, O soave fanciulla (tillsammans med Maria Bengtsson) samt som avslutning, sextetten ur Lucia di Lammermoor. Medverkade vid konserten gjorde bl a Mats Bergström och Mikael Samuelsson. Grundaren av den svenska verksamheten Childhood Foundation, Drottning Silvia medverkade vid middagen och konserten.

Imorgon onsdag åker Love och jag till Kalmar för konsert och på fredag åker jag själv till Hultsfred för ytterligare en konsert, nu tillsammans med pianisten Bo Ingelberg.

Nya engagemang är Juloratoriet i Vårfrukyrkan i Enköping 11 dec. Som vanligt är det en ära att få sjunga denna fantastiska musik varje år!

Konserten i Philadelphia kommer att hållas på Svensk-Amerikanska Museet. Datum blir 1 eller 2 nov.

Nu är Nyårskonserterna tillsammans med Dalasinfoniettan bokade och klara. Jeanette Köhn blir solist tillsammans med mig. Orter och datum är enligt följande:

1 jan Falun
2 jan Siljansnäs
4 jan Säter
5 jan Grängesberg

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.