Welcome to take part of music that is expressed by the Swedish tenor Mats Carlsson

Veckobrev 35-37

Förra veckan befann jag mig i Helsingfors. Tillsammans med Finska Radions Orkester under Sakari Oramo´s ledning gav vi 2 konserter med Liszt´s ”Faustsymfoni”. Den första konserten var en EBU-sändning, dvs en Europasändning och den andra direktsändes i finsk TV.
Hela konserten kan avlyssnas här: Lyssna
Jag medverkar i sista satsens slutkör som börjar vid tiden:  1:57:45
Konserterna gavs i det nya Musikens Hus. Jag kommer inom kort skriva ett inlägg om denna konsert samt lägga ut lite bilder på denna nya byggnad, som också inhyser Sibeliusakademin och Helsingfors Stadsorkester.

I söndags gav Johan Ullén, Bertil Bengtsson och jag en Jussikonsert på Varbergs Teater. Nu på söndag åker Johan och jag till Karlshamn och ger ytterligare en konsert.

Dessförinnan kommer jag ge 2 konserter på Konserthuset i Stockholm. Nu på torsdag samt lördag medverkar jag ännu en gång i Faustsymfonin tillsammans med Kungliga Filharmonikerna och Stockholms Studentsångare. Dirigent är även denna gång Sakari Oramo.

 

Lämna en kommentar